Volgende project

Mijn Lost in time shawl is klaar. Toen ik het patroon eenmaal doorhad ging het nog best snel.  Ik moet zeggen, ik vind hem prachtig. Hij is niet erg groot, komt maar tot mijn ellebogen, maar voor een frisse zomeravond, waarvoor ik hem wilde hebben is dat precies genoeg.


Dat is hem dus. Hij valt prachtig soepel en ik weet zeker dat ik meer wil maken van dit garen. Het voelt zo luxueus.
Op naar mijn volgende project. Ik moet van mezelf steeds twee dingen afmaken die nog liggen voordat ik één nieuw project mag beginnen. En bij het opruimen van mijn studio kwam ik de volgende twee dingen tegen. Ik had van iemand drie tafellopers gekregen. Ze zijn crèmekleurig en eigenlijk best saai. Twee ervan had ik al eens geborduurd, maar de derde wilde maar niet. Het patroon wat ik wilde had ik er al opgestreken, maar het borduren vlotte niet. Ik vond maar steeds niet het juiste garen. Er waren al drie verschillende garens die ik had geprobeerd.

 Tot ik perlgaren vond in de juiste dikte, nr 8. Een gedeelte van dit garen had ik gebruikt voor een frivolité werkstuk (wat ik nog niet kan laten zien). Dit is Wonderfill Eleganza.
Toen ik een stukje borduurde om te zien wat het effect zou zijn merkte ik dat dit het perfecte garen was voor dit project. 

Dit ga ik dus in de avonduren maken. Voor overdag als ik niet met frivolité bezig ben, een ander borduurwerk.

Dit is een Mandala waar ik heel lang geleden al eens  mee begonnen ben, maar wat (overduidelijk) nooit afgemaakt is. Hier heb ik nog leuke plannen mee, in de vorm van een borduur-met-me-mee project, waarbij elke twee weken een gedeelte van het patroon wordt vrijgegeven. 
Maar eerst maar eens dit afmaken.


Totaal niet gerelateerd aan handwerken, maar ik wil het toch even vermelden, heb ik vandaag een aantal van deze vlinders gezien.

Het is het oranje zandoogje. Er vlogen er zeker een twintigtal van rond. Daar kan ik erg van genieten, als ik zoveel vlinders zie, en zeker als het een soort betreft die ik nooit eerder gezien heb. Mooi is ze hè. Ja, volgens mijn vlinderboek is dit een vrouwtje. 

Reacties

Populaire posts van deze blog