Haaktip half stokje.

Van een mooie bourettezijde die ik ooit gekregen heb,  ben ik een vest aan het haken met zeshoeken.



Zoals op de tekening te zien is ben ik over de helft.


Voor de tweede toer van de zeshoeken moet ik een wieltje maken van zes halve stokjes, gescheiden door drie lossen. Bij stokjes gebruik ik een staand stokje om naar de volgende toer te gaan,  maar een staand half stokje lukte mij niet.  Dus dan maar de oorspronkelijke manier met twee lossen in plaats van een half stokje.  Het nadeel van die methode, voor mij tenminste, is dat ik er altijd moeite mee heb om te weten welke steek ik moet hebben om de ronde te sluiten. Hierop heb ik het volgende gevonden.

Ik haak de twee lossen voor de halve vaste.  De volgende  steek is een halve vaste in de achterste lus van de laatste steek.




Dat is de eerste van de drie lossen. Vervolgens het wieltje afmaken,  en nu kan ik goed zien waar ik moet aanhechten.





Overigens zullen rechtshandigen er even een spiegel bij moeten pakken om de foto's te bekijken,  ik ben nu eenmaal linkshandig.


Reacties

Populaire posts van deze blog