UFO's en WIP'S

Bijna elke handwerkster kent het wel: er ligt een aantal UFO (unfinished fiber objects) en WIP (work in progress) op afwerking te wachten.
Wat mijzelf betreft, ik had het gevoel dat het aantal mij boven het hoofd groeide, voor mijn gevoel waren het er wel twintig.
Het overzicht was kwijt, dus besloot ik dat ik
een lijst wilde maken met de projecten die Ik al begonnen was of waar ik materiaal voor had, maar wat nog niet af was.
Wat bleek, het viel nogal mee eigenlijk. Het waren er 'maar' tien.

Telt u even mee:


1 borduurwerk olifanten, voor dochter

2 borduurwerk linnen tafelkleed

3 borduurwerk mandala kruissteek

4 vrij borduurwerk mandala, 3 stuks

5 frivolité kantjes voor boek 2, 4 stuks

6 frivolité Lagniappe

7 cosy moments gebreide shawl, 2 stuks, tegelijk

8 vest in Tunisch haakwerk

9 patchwork opberger voor mijn haak- brei- en frivoliténaalden

10 borduurwerk Micheal Powell, 4 stuks


Hmm, misschien zijn het er toch twintig.

Wat betreft nrs 1 t/m 5, die liggen er al wat langer.
De kruissteekmandala voor zover die nu is. Als het af ik wil ik het patroon delen.

Nr 6 gaat lang duren ben ik bang. Het is een erg groot werkstuk waar ik voornamelijk aan wil werken als ik onderweg ben.
Nr 7 is een gebreide shawl in kantpatroon waar ik 's avonds aan werk. Ik brei er twee tegelijk, waarvan de ene in het garen wat was aanbevolen. Ik had nog wat kidsilk liggen waarvan ik de andere brei. Kan gelukkig op dezelfde naald. Ik brei niet zo snel als ik zou kunnen omdat ik het niet wil moeten uithalen. Dus langzaam en met aandacht breien en vaak en veel tellen.  Ook brei ik ieder kantpatroon in een proeflapje tot ik door heb waar de haken en ogen zitten (oranje lapje).


Voor nr8 heb ik alleen het materiaal in huis en een proeflapje gehaakt.

Nr 9 wel ik zo snel mogelijk af. De organisatie van mijn naalden is een puinhoop nu, alles ligt overal en die elkaar.

Eén van de geborduurde zeshoeken voor de naaldenopberger. 



Nr 10 had ik misschien beter niet gekocht, maar zijn ontwerpen zijn zo leuk.





Reacties

Populaire posts van deze blog