waaier

Wat gaat de tijd snel. Sinds mijn laatste blog is er bijna een half jaar versteken. Ik had gewoon niets nieuws te melden. Nu intussen wel.
Van mijn man had ik met moederdag 2019 een doos gekregen met daarin 58 bolletjes van 10 gram Scheepjes stonewashed en riverwashed, alle beschikbare kleuren. Samen met nog 10 gewone bollen in de kleur wit heb ik daarvan een deken gehaakt. Er werd aanbevolen om met haaknaald 3,5 te haken, maar ik heb 5 gebruikt omdat ik een soepel resultaat wilde. Uit ieder bolletje kreeg ik twee vierkanten. Met wit heb ik 14 extra vierkanten gemaakt zodat ik een rechthoek van 10 bij 13 vierkanten had.
Dit is het resultaat:


De deken is groot genoeg om lekker met zijn tweeën eronder te zitten. 
Detail van de hoek met de rand:

Het patroon kan ik niet delen wegens copyrights.

Over mijn frivolité werk kan ik alleen vertellen dat de patronen voor mijn nieuwe boek langzaam vorderen. Er komen 20 patronen in, en ik heb er 13 klaar. Hiervoor heb ik een strak twee-jarenplan gemaakt zodat het boek begin de december 2020 klaar zou zijn. Op de valreep van 2019 echter heb ik een verzoek gekregen wat die planning enigszins overhoop haalt.
De Landelijke Organisatie Kant Kunst, LOKK, gaat een grote kanten waaier insturen naar een internationale kant tentoonstelling in Estland. Via via kwam het verzoek bij mij om één van de bladen te voorzien van een stukje frivolité kant. Het ontwerp had ik in een half uur klaar.
Dit lijkt me de ultieme gelegenheid om te laten zien wat er allemaal mogelijk is met feivolité daarom ga ik hierin verschillende frivolité technieken en garens gebruiken. Het moet in mei af zijn dus ik heb nog genoeg tijd.
Hoewel...., ik ben er inmiddels achter dat de grootste valkuil  bij het halen van een deadline, het gevoel is dat je genoeg tijd hebt. Dus toch maar snel afmaken? Af is af tenslotte..
Het fijnste van een werk als dit is het feit dat ik geen uitgebreide notities hoef te maken.
Anyway, hier is het eerste resultaat.: 






Reacties

Populaire posts van deze blog