vest met zeshoeken 2

Mijn vest is klaar, eindelijk.  Nadat alle zeshoeken gehaakt en aan elkaar gezet waren en ik het vest pastte, bleken de mouwen veel te lang.  Ik heb toen twee rijen zeshoeken van de mouwen afgeknipt.

Daarna heb ik langs alle randen nog een rij vasten gehakt,  mochilla stijl. Ieder zeshoekje heeft die rand in zijn eigen kleur gekregen,  de ongebruikte kleuren zijn onder de steken meegevoerd.  Nu moet ik alleen nog besluiten of ik een sluiting maak en hoe. 


Op naar het volgende project.  In eerste instantie wilde ik een shawl breien van een prachtige blauwe mohair, maar ik kon het patroon niet vinden.  Ik vond wel een ander patroon, dat van de Lost in time omslagdoek. En ik vond ook het bobbel garen dat ik in Tilburg gekocht had.

Alsof het zo moest zijn.  Als ik ze ieder apart zag wist ik nog niet wat ik met het garen wilde doen,  en ook niet met welk garen ik die shawl wilde maken. Nu ik ze bij toeval samen vond was het duidelijk.  
Nadat ik enkele toeren gehaakt had bleek dat de lange zijde van de driehoek niet recht was.  Er verscheen een vreemde vlindervorm. Voor de volledigheid moet ik vermelden dat ik niet met lossen maar de volgende toer ga,  maar met staande stokjes.  Misschien dat het daardoor kwam? In ieder geval heb ik het uitgehaald en ben opnieuw begonnen,  maar met een lang stokje voor de eerste en de laatste steek. Die maak ik als volgt:
Maak een omslag. 
Steek de haaknaald in de steek.
Maak een omslag en haal die door de steek. 
Maak een omslag en haal die door één lus. 
Maak een omslag en haal die door twee lussen. 
Herhaal de laatste stap. 

Hiermee werd de rand wel recht.  De toeren met vasten heb ik niet aangepast. 

Ik kwam er niet helemaal uit met de beschrijving van het patroon. Ik ben visueel ingesteld en haak liever van een diagram.  Ook met breien,  borduren en frivolité heb ik liever een diagram dan een beschrijving.  Dat was echter niet beschikbaar voor dit patroon, dus heb ik er zelf maar één gemaakt.  

Wat is dit een ontzettend fijn garen om me te werken,  en ook om te dragen denk ik.  Ik ga er vast ooit nog meer van bestellen.  




Reacties

Populaire posts van deze blog