WIP's

Een tijd geleden heb ik mijn lijst met WIP's geplaatst. Ik dacht dat het tijd werd voor een update. Kijkt u even mee?


1 borduurwerk olifanten, voor dochter,(is klaar)

2 borduurwerk linnen tafelkleed (geen vooruitgang)

3 borduurwerk mandala kruissteek (geen vooruitgang) 

4 vrij borduurwerk mandala, 3 stuks 
(geen vooruitgang)

5 frivolité kantjes voor boek 2, 4 stuks (is klaar. Het boek ook trouwens)

6 frivolité Lagniappe 
(vooruitgang, maar nog lang niet klaar.)

7 cosy moments gebreide shawl, 2 stuks, tegelijk ( zijn klaar.)


De bovenste is met mohair in twee kleuren, de Onderste in katoen met een verloopbol. 





8 vest in Tunisch haakwerk ( is klaar)

9 patchwork opberger voor mijn haak- brei- en frivoliténaalden (vervalt.)

10 borduurwerk Micheal Powell, 4 stuks( hier ben ik nu mee bezig.)


Een nieuwe aanvulling is de kantjes voor mijn volgende boek. 

De nieuwe lijst wordt dan:

1 borduurwerk linnen tafelkleed (geen vooruitgang)

2 borduurwerk mandala kruissteek 
(geen vooruitgang) 

3 vrij borduurwerk mandala, 3 stuks 
(geen vooruitgang)

4 frivolité Lagniappe (vooruitgang, maar nog lang niet klaar.)
Deze maak ik met Lizbeth nummer 20 in de kleuren wit en Dark Teal. Ik wilde hiervoor een derde kleur toevoegen, maar de kleur die ik wilde was niet meer verkrijgbaar bij mijn leverancier. Toen heb ik maar zelf garen geverfd. Eerst uitrekenen hoeveel ik nodig had en ik kwam uit op twee bolletjes. Het verven ging niet helemaal zoals ik het me voorgesteld had, maar het resultaat mag er toch zijn. 


5 borduurwerk Micheal Powell, 4 stuks. Eentje heb ik er al af. Dat was een klein vierkantje om aan een schaar te hangen. Ik ben echt dol op zijn patronen. Ze zijn zo speels en kleurrijk. Ik heb de drieluik Tuscan Gardens gekocht. Die borduur ik op één lap. Hoe ik het dan bij het inlijsten met het passe-partout ga doen weet ik nog niet. 





6 Kantjes voor boek 3. Ja, ik ben bezig met mijn derde boek, met plannen voor boek 4 al in mijn hoofd. De afbeelding laat een collage zien van de patronen in het tweede boek, Betoverend frivolit
é.

In de tussentijd heb ik ook nog een paar sokken gebreid en een deken gehaakt (de Histoire Naturelle CAL van Scheepjes), hier gekeurd door Boefje en Mikkie. 

De lijst is dus toch aanmerkelijk korter geworden. Er zijn nog enkele dingen waarvoor ik materialen heb liggen, maar nog geen concrete plannen of een patroon, Die tel ik dus nog maar even niet mee.

Wat betreft item 9, een opberger voor mijn haak- en breinaalden, toen ik er mee aan het worstelen was vond ik een houten kist, die ik eigenlijk nergens voor gebruikte en die de ideale afmeting had. Mijn man heeft voor mij enkele stukjes triplex gezaagd en zelf heb ik een inzetbak en vakjes gemaakt.  Nu heb ik alles bij elkaar. 


Reacties

Populaire posts van deze blog