Werkjes in uitvoering



Iedere handwerkster kent het denk ik wel. Er liggen meerdere projecten op afwerking te wachten. Bij mij zijn er op het moment een te haken vest, twee frivolite werkjes en drie borduurwerken die afgemaakt moeten worden. En dat zijn alleen de projecten waar ik op het moment aan het werken ben. 

Ik heb nog materiaal liggen voor een gehaakt vest, twee gebreide shawls en een tiental frivolitepatroontjes die ik uit wil werken. Ik mocht van mezelf geen nieuw project meer beginnen voordat ik er tenminste twee afgemaakt had. Maar dan komt het moment dat ik ergens naar toe moet en een frivolite werkje wil meenemen om het wachten te bekorten. 

Het project waar ik mee bezig ben ( het kleurige werkje op de foto)  te groot is om mee te nemen, en wat moet een meisje dan. Dus ben ik toch maar weer met iets nieuws begonnen (het witte frivolitewerkje op de foto). Op de foto mist voor wie tellen kan, een borduurwerk. Ik kon het zo snel niet vinden. Ik weet dat het ergens moet zijn, maar waar? Ik kom het vast nog wel eens een keer tegen. Het vest haak ik 's avonds bij de TV. is een gemakkelijk patroon van zeshoeken. Ik moet alleen aandacht besteden aan de volgorde van de kleuren.

Het borduurwerk met de olifanten maak ik voor mijn dochter, die gek is op olifanten, maar borduren niet ziet zitten. Haken kan ze echter als de beste. Het andere borduurwerk is een serie van drie mandala's, die ik op stof getekend heb. Hierover heen ga ik borduren.

Het derde borduurwerk, wat er dus niet op staat, is een tafelkleed in open technieken. De stof is linnen en ik borduur in wijnrode, roze en lila tinten. 

Het kleurige frivolite werkje is een mandala in regenboogkleuren van eigen ontwerp. Hier heb ik wilde plannen voor. Daarover in een latere blog meer.

Het witte werkje is dat wat ik dus mee neem als ik weet dat ik ergens moet wachten. Het komt uit een boekje uit 1968, waar alleen tekeningen in staan, geen patroonbeschrijving. De maakster moet zelf uit zien te vogelen hoeveel dubbele knopen er gemaakt moeten worden. Ik ben erover aan het denken om toestemming te vragen om de beschrijving van dit patroon te mogen publiceren. Dus dat is ook iets om naar uit te kijken.

Reacties

Populaire posts van deze blog