Wie zijn zij?

Ik kan het niet laten om me af te vragen wat dat voor mensen zijn. Iedereen met een computer heeft vast wel eens zo'n telefoontje gehad,  in (soms slecht verstaanbaar) Engels, waarin gezegd wordt dat men van Microsoft is (grove leugen) en dat er een virus of andere schadelijke software op jouw computer staat, wat waarschijnlijk ook een leugen is.  Vandaag kregen wij,  na een hele lange tijd stilte,  weer zo'n telefoontje. Mijn man,  in zijn steenkolen Engels deed alsof hij geschokt was een vroeg hoe hij het weg kon krijgen.  Niet,  volgens de beller. Mijn man weer,  in mogelijk nog slechter Engels, en heel opgewekt: "Dan koop ik gewoon een nieuwe computer,  probleem opgelost." Toen werd er aan de andere kan opgehangen.
Ik lag dubbel.
Maar intussen vraag ik me af,  wat zijn dit voor mensen.? Als hun kind vraagt: " Pa, wat doe je voor de kost?" Zeggen ze dan :"Ik licht mensen op."?
Als hun oma vraagt wat voor beroep ze hebben,  durven ze dan eerlijk te zeggen wat  ze doen?
Ik weet het.  Het zijn ook maar mensen die het beste van hun leven proberen te maken,  maar ik vraag me toch af of ze er zelf helemaal achter staan.

Reacties

Populaire posts van deze blog