Vooruitgang.

Het is al weer een hele tijd geleden dat ik iets geplaatst heb. Zo gaat dat in het leven, er gebeurt een hele tijd niets en tegelijkertijd een hele boel.
Ik heb gemerkt dat ik altijd dat krijg wat ik op dat moment in het leven nodig heb. Er gebeurde niet veel, omdat ik het op dat moment niet aankon. Twee medicijnen die ik heb waren niet optimaal ingesteld, waardoor mijn conditie achteruit ging. Ik was zo ongelooflijk moe. 
Wat er in die tijd wel gebeurde was dat ik mijn boek af heb gemaakt, naar een uitgever heb gestuurd, van die uitgever geen reactie terug heb gehad, en toen besloot om het boek in een kleine oplage (25 stuks) in eigen beheer uit te geven. 
Die 25 stuks waren in twee maanden tijd uitverkocht. Dat was sneller dan ik had verwacht. Dus heb ik er vijfentwintig bij besteld, en daarvan is nu ook al de helft verkocht. 
En toen werd het spannend. Een direct gevolg van mijn boek is dat de LOKK (Landelijke Organisatie Kant Kunst) aan mij gevraagd heeft om in hun kwartaalblad een stukje te schrijven over frivolité, met een patroontje erbij. 
Hier heb ik heel lang over nagedacht. Kan ik dit wel? (Ja natuurlijk, je hebt al een heel boek geschreven, een artikel is dan een peuleschil)
Maar als ik een keer niet iets kan leveren door bijv. ziekte of zo. (Je hoeft niet persé vier keer per jaar iets te schrijven, als het een of twee keer lukt is dat ook leuk.)
Wat als ik onbegrijpelijke taal schrijf? (Buuf, die onderwijzeres en journaliste is: "Ik wil er wel overheen lezen.)
Dus, alle voors en tegens (heel wat meer dan hierboven vermeld) afgewogen, en na een gesprek met iemand van de LOKK heb ik besloten het te gaan doen. Ik vind het
best spannend. Iets wat ik schrijf wordt straks door veel mensen gelezen, ook in het buitenland. Dus nu ben ik vollop aan het proefknopen en in mijn hoofd ben ik de volgorde van de tekst voor het artikel aan het ordenen. 
Dit ga ik doen!
Sneak preview:

Reacties

Populaire posts van deze blog