Boek 2, Geinspireerd frivolite/ Inspired tatting

Mijn tweede boek, het is klaar.

De titel is Geïnspireerd frivolité / Inspired tatting.

In het boek staan 20 patronen die vernoemd zijn naar vrouwen die belangrijk zijn in mijn leven. Vrouwen die mij inspireerden, vrouwen die hebben geholpen  - of ze dat nu weten of niet  - mij te vormen tot wat ik nu ben. Vrouwen waarvoor ik dankbaar ben dat ze in mijn leven zijn (geweest). 

De tekst is in het Nederlands en in het Engels. Ik hoop dat het ook in het buitenland een beetje verkoopt.

De prijs van het boek is € 17,50. Hier komen de verzendkosten nog bij. 


My second book is finished.

The title is Geïnspireerd frivolité / Inspired tatting,

There are 20 patterns in the book. They are named after women in my life who are important to me. Women who inspired me, women who – whether they know it or not – helped me shape me into what I am now. Women for whom I am grateful that they are (or have been ) in my life.

The text is in Dutch and in English. I hope that it also sells a bit out of The Netherlands.

The price is € 17.50, to which postage will be added.


Als u belangstelling hebt voor het boek stuur dan een e-mail naar:

If you are interested in the book please send an e-mail to:

CHJansen1810@gmail.com


 

Op onderstaande collage zijn alle werkstukken uit het boek verzameld. Zoals te zien is, is er een verscheidenheid aan patronen. Ook zijn er verschillende materialen gebruikt. Voor de tas op de eerste foto bijvoorbeeld is er breikatoen gebruikt.

Voor de shawl is er mohair gebruikt. Ja, dat kan, frivolité met mohair, met een beetje aanpassen. Hoe?  Dat staat in het boek.

Het werkstuk op de foto linksonder heeft me de eerste prijs in een wedstrijd opgeleverd en is gemaakt met Perle garen.

De grote zeshoekige fractal rechtsonder is met polyester doorstikgaren nummer 30 gemaakt. De hele donkerpaarse rand is één ronde.

En in het werkstuk op de rode trui zijn kraaltjes verwerkt.

De rest van de werkstukken is gemaakt met katoenen garen variërend in dikte van 10 tot 80.

Het kleine kleedje onder het witte T-shirt is zelfs met twee verschillende diktes garen gemaakt. 

 

On the next photo you see all the projects from the book. As you can see there is a variety of patterns. Different materials have been used. For the purse on the first photo I used knitting cotton.

For the shawl I used mohair. Yes, it is possible to tat with mohair, with some modifications. How? That’s in the book.

The project on the bottom left got me a first prize in a contest and is made with perl cotton.

The larger fractal pattern on the bottom right is made with polyester thread, size 30. The whole dark purple edge is made in one round.

For the red sweater project beads were used.

The rest of the projects are made with cotton thread varying in size from 10 to 80. The small hexagonal doily is even made with two different sizes of thread. 

 







Reacties

Populaire posts van deze blog