Scootmobielhoes

Als frequent gebruiker van een scootmobiel heb ik vaak het gevoel dat ik over het hoofd wordt gezien in het verkeer.
Veel van de andere scootmobielen die ik zie hebben zo'n lelijk geel hesje over de rugleuning hangen.  Ik wilde zelf iets maken.  Ik heb neongeel garen gekocht om mee te haken.  Op de Knit&Knot dagen kwam ik pluizig neon oranje garen tegen,  dat ik ook gekocht heb.  Met het gele garen heb ik eerst een proeflapje gehaakt om te weten hoeveel steken ik moest hebben.  Na een paar dagen nadenken over hoe ik het aan moest pakken heb ik met papier de omtrek getekend van de achterkant van de rugleuning en van een gedeelte van de voorkant.



Dit dus. Het linkse gedeelte is de achterkant en hierop heb ik steeds tijdens het haken mijn werk op gelegd om de afmeting te controleren. Dit gedeelte heb ik iets kleiner gehaakt in geel garen. Daarna heb ik in oranje er twee toeren omheen gehaakt.

De twee patroondelen heb ik uit zware spijkerstof geknipt,  met een band voor de bovenkant.  Dit heb ik aan elkaar genaaid,  aan de onderkant rondom een stevige band vastgezet met een klik sluiting aan één kant.  Daarna het haakwerk met de hand erop genaaid.
En dit is het resultaat, leuk toch:





Op de onderste foto de voorkant.  Het past precies. 


Reacties

Populaire posts van deze blog